24 Mayıs 2015 Pazar

http://tekstar.net/index.php?site=&sayfa=Paket_10

Taşınabilir güneş ısıtıcısı icat etti

Tekstil Mühendisi Prof. Işık Tarakçıoğlu 50 lira maliyetle kumaştan su ısıtıcı güneş kollektörü yaptı; buluşu bir köy evi çatısında deneyip başarılı oldu

Taşınabilir güneş ısıtıcısı icat etti
NESRİN COŞKUN İzmir DHA
Ege Üniversitesi Tekstil Mühündesliği’nden emekli olduktan sonra da bilimsel çalışmalarını sürdüren, patent ve faydalı model sayısı 20’e ulaşan Prof. Tarakçıoğlu,  ortalama 6 ay boyunca bedava güneş enerjisiyle sıcak su elde edilmesini sağlayan bir buluşa daha imza attı. Güneş enerjisi kollektörlerinin pahalı bakır boru ve ısıyı emen bir siyah levhadan oluştuğunu vurgulayan Prof. Tarakçıoğlu, şöyle konuştu:
Koltuk altında taşınıyor
“Ben bunların yerine siyah kumaş kullandım. 2 metre boyundaki siyah kumaş eğik durumdayken içinden su akıttığımda liflerin arasında kalan kılcal boşluklar  en iyi boru sistemini oluşturuyor. Bilinen sistemlere nazaran daha ucuz, daha pratik. Katlayıp taşıyabiliyorum. Düzenek basit. Maliyeti de sadece 50 lira.”

Tarakçıoğlu, bu kollektörlerden hava sıcaklığının daha az olduğu yerlerde de yararlanmanın mümkün olduğunu belirtti, “Kışın da sıcak su isteniyorsa, bir 10 lira daha izolasyon malzemesi için harcandığında sıcak suyunuz hazır” dedi.
Vicdan azabıyla icat!
Prof. Işık Tarakçıoğlu, temiz ve bedava enerjinin önemini vurgularken, güneş enerjisi ile 5 yıldır uğraştığını anlattı. Tarakçıoğlu, “Güneş enerjisi ile havayı, suyu, yağı ısıttım, kurutma yapıyorum ama bu buluşumdan sonra diyorum ki bundan sonra insanlar elektrikle, gazla, şofbenle, boylerle su ısıtırlarsa günah. Çünkü ben bütün bu meselelere küresel ısınmalara korkum nedeniyle girdim. Küresel ısınmanın çok büyük bir tehlike olduğuna inanıyorum. Ve son derece vicdan azabı duyuyorum. Karbondioksit salıp, dünyayı kirleterek enerji tüketerek su ısıtanlar günaha giriyorlar” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder