19 Mayıs 2015 Salı

Balık Üretim Çiftliği Nasıl Kurulur

Balık Üretim Çiftliği Kurmak

Çeşitli bir sürü balık üretim çiftliği vardır. Balıklar hobi, yiyecek ve dekoratif amaçlı yetiştirilir. İnsanların çoğu balık çiftliklerinden büyük başarı elde eder. Bununla birlikte bu tür bir işe başlamak oldukça risklidir. Bu tür bir iş girişimine başlamadan önce balık üretim çiftlikleriyle ilgili her şeyi öğrenmeniz oldukça önemlidir.

Balık üretim çiftliği nasıl kurulur?

1 – Balık üretim çiftliğiniz için bir amaç belirleyin. Neden bu işe başlıyorsunuz?
  • Balıkları yiyecek, hobi veya dekoratif amaçlı mı yetiştireceksiniz?
  • Balık üretim çiftliğiniz ana gelir kaynağınız mı, ekstra gelir kaynağınız mı yoksa hobiniz mi olacak?
2 – Balık üretimiyle ilgili tecrübe ve bilgi kazanın. Balık üretimi çiftliği sahibi olmakla ilgili her şeyi öğrenin. Bu sizin işe başlamadan önce eğitimli kararlar vermenize yardımcı olur.
  • Balık üretimiyle ilgili kurslara veya eğitimlere katılabilirsiniz.
  • Farklı balık üretim çiftliklerini ziyaret edin ve sahipleri veya çalışanlarıyla görüşün.  Aynı zamanda balık üretimiyle ilgili internet sitelerini de araştırın.
  • Bir balık üretim çiftliğinde yarı zamanlı iş bulun. Uygulamalı tecrübe en iyisidir. Bir iş bulamazsanız birkaç balık üretim çiftliği sahibine onların yanına gidip yardım edip edemeyeceğinizi sorun.
  • Online öğrenme, kitaplar ve kitapçıklarda balık üretimiyle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak için iyi bir seçenektir.
3 – Başarılı bir balık çiftliği kurmak için yeriniz uygun mu karar verin.
  • Çiftliği kurmak istediğiniz yerde ne tür bir su kaynağı var? Bu su da en iyi hangi tür balıklar yetiştirilir?
  • Bölgenin hava koşulları nasıl? Arazi su taşkınına eğilimli mi?
  • Herhangi bir bina var mı? İşe başlamak için ne kadarlık bir inşaat gerekli? Bu işe başlamak için herhangi bir izne ihtiyacınız var mı?
  • Genişleme ihtiyacına karşılık fazladan yeriniz var mı? Barınmak ve balıkları nakletmek için yeterli alanınız var mı?
4 – İşin görünümünü analiz edin.
  • Balıklarınız için alıcılar var mı? Üretmeyi planladığınız balıklar için ne tür bir pazar var?
  • Herhangi bir endüstri temsilcisi ile görüştünüz mü? Bu işe başlamanız için en uygun balık türü hangisi?
  • Belli konularda size yardımcı olması için birileriyle temas kurdunuz mu?
5 – Bu işe başlamak için ne kadar para ihtiyacınızın olduğunu belirleyin. Havuzlar kazmak ve balıklar almak için ne kadar paraya ihtiyacınız var?
  • Birikim, yatırım ve alacakları analiz edin.
  • Küçük işletme kredisi almayı deneyin.
  • Mevcut bir finansal planınız var mı ve gerçekçi mi?
  • Ne kadarlık bir nakit akışı bekliyorsunuz?
6 – İşe başlamak için uygun insanlarla temas kurun.
  • İnşaat ve ekipman ihtiyaçlarına öncelik verilmelidir.
  • Balık çiftliğiniz için başlangıç stoğunuzu alacak bir satıcı bulun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder