28 Haziran 2015 Pazar

Yabancılara balıkçılıkla ilgili eğitim veriliyor

Yabancılara balıkçılıkla ilgili eğitim veriliyor

Akdeniz Su Ürünleri Araştırma, Üretim ve Eğitim Enstitüsü, yabancılara balıkçılık eğitimi veriyor. Kırgızistan, Tacikistan, Bosna-Hersek ve Sudan'dan araştırmacılar, Antalya'daki su ürünleri istasyonunda balık yetiştiriciliği ile ilgili eğitim alıyor. Enstitü Müdürü Dr. Yılmaz Emre, şimdiye kadar balık yetiştiriciliğine yönelik çok sayıda kişiye eğitim verdiklerini söyledi.


Akdeniz Su Ürünleri Enstitüsü, balık yetiştiriciliği alanındaki tecrübesini yabacı ülkelerle paylaşıyor. Enstitü Müdürü Dr. Emre, Kırgızistan'a balık çiftliği yapımına, Bosna-Hersek'e su ürünleri araştırma enstitüsünün kurulmasına bilgi desteği, Tacikistan ve Sudan'a da eğitim alanında destek olduklarını bildirdi. Emre, "Tacikistan'dan 5-6 kişilik bir gurup geldi onlara burada eğitim verdik. Geçtiğimiz günlerde de 2 Sudanlı su ürünleri araştırmacısı enstitümüzde 2 haftalık bir eğitim aldı." diye konuştu.


Yılda 20 milyon balık yavrusu üretiliyor


Akdeniz Su Ürünleri Araştırma, Üretim ve Eğitim Enstitüsü, 20 milyona yakın yavru balık üretimiyle Türkiye'de balıkçılığın gelişmesinde de büyük katkı sağlıyor. Modern üretim sistemi ve bioteknolojik çalışmalarla yavru balık yetiştiriciliğinde önemli mesafe kaydeden Enstitü, 18 çeşit balık üretimi gerçekleştiriyor. Sazan, alabalık, levrek ve çipuranın yanında akvaryum balıkları da yetiştirdiklerini kaydeden Emre, "Türkiye'deki akvaryum balıklarının büyük bölümünün dışarıdan ithal ediliyor. Enstitümüzde yılda 900 bin civarındaki akvaryum balığı üretimiyle dışa bağımlılığı azaltıyoruz." ifadelerini kullandı.

"Üretim modelini değiştirip pazar yaklaşımını gözden geçirdikten sonra yavru balık üretiminde 20 kat artış sağladık." diyen Emre, şöyle devam etti: "2004 yılında en fazla 1 milyon yavru balık üretiyorduk. 2006 yılında bu sayı 4,5 milyona çıktı. 2007'nin ilk 4 ayı itibariyle 20 milyon civarında balık yavrusu üretmiş durumdayız. Hedefimiz 30 milyondu. Eğer pazar bulabilirsek 10 milyon daha üreteceğiz."

Balık çiftlikleri nin önem kazanmasıyla Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini de dile getiren Enstitü Müdürü, yürütülen projeler hakkında da şu bilgileri verdi: "TÜBİTAK ve TİGEM ile yürüttüğümüz 5 tane araştırma projelerimiz var. Fethiye'deki balık çiftliklerinin çevreye etkilerinin araştırılacağı projemiz TÜBİTAK'tan onay aldı. Haziran ayında başlayacağız. Öte yandan yine 3 üniversite 2 araştırma enstitüsüyle ortaklaşa yürüttüğümüz bir stok araştırma projesi bulunuyor. Denizlerimizdeki balık stoklarını araştıracağız. TÜBİTAK'a sunacağımız bu projeye AB de talip. Balıkçılıkla ilgili gen kaynağı ile organik su ürünleri yetiştiriciliği projelerinin çalışmaları da sürüyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder